Around Bach - Decca 2016

Claudia Abbiati
Amadeus, Giugno 2017 (Artistico5stelleTecnico5stelle)
Elegante cd decicato a Bach [...]. Una simile selezione [...] è stata selezionata con intelligenza dal pianista Maussimo Giuseppe Bianchi, che padroneggia il repertorio con sicurezza e stile.

Dino Villatico
La Repubblica, Aprile 2017
Qui con intelligenza Bianchi interpreta Bach [...]. L'esperienza d'ascolto apre mondi diversi. Uno più bella dell'altro.Infinito Bach!

Riccardo Risaliti
Musica, Marzo 2017 (5stelle)
Programma monumentale che il nostro interprete affronta con coraggio e autentica serenità di spirito: serenità che si manifesta grazie alla chiarezza, direi grazie alla semplicità e naturalezza con cui egli dipana le complesse vicissitudini tecniche e drammatiche di questi lavori, tanto più apprezzabili quanto più il tessuto pianistico e l'arditezza polifonica si fanno spesse e impegnative.

Fabrizio Carpine
CdClassico.com, Febbraio 2017

Un disco pianisticamente molto rilevante […]  Un’uscita da non mancare.
http://www.cdclassico.com/2017/02/cd-decca-aa-vv-around-bach-massimo-giuseppe-bianchi/

Jean-Charles Hoffelé
Artalinna.com, Febbraio 2017
Un remarquable premier album solo.
http://www.artalinna.com/?p=6851

Daniela Floris
Online-Jazz.it, Gennaio 2017

Bianchi filtra l’opera con il proprio sentire e con il proprio personale linguaggio, nonché con il proprio tocco. […] Il virtuosismo, che Massimo Giuseppe Bianchi dimostra possedere non certo come qualità fine a sé stessa ma come possibilità ulteriore di espressività, emerge in tutti i brani di questo disco prezioso.
http://www.online-jazz.net/2017/01/23/massimo-giuseppe-bianchi-svela-bach-tempo/

Gian Paolo Minardi
Classic Voice, Gennaio 2017
Cimento (le Variazioni op. 81 di Reger) che Bianchi affronta con ardimentosità e pienezza di dominio, allo stesso modo con cui coglie il senso espressivo del virtuosismo, non più muscolare ma tutto raccolto nell'intensità del suono, delle Variazioni lisztiane...

Andrea Bassanelli
Fedeltà del Suono, Gennaio 2017
Solista raffinato e dallo spiccato virtuosismo.

Roberta Pedrotti
ApeMusicale.com, Gennaio 2017
Sorprende allora la misura in cui la scelta interpretativa radicale di Bianchi permetta di osservare da vicino come Bach non perda la sua identità, ma pure si presti a mutare, a mostrarci un altro volto nell'essere sé e altro da sé.
http://www.apemusicale.it/joomla/component/content/article?id=4057:cd-bianchi-around-bach

Dino Villatico
Dyonisos41.blogspot.it, Dicembre 2016

Massimo Giuseppe Bianchi, di Bach e degli altri musicisti, ci offre una lettura acuta, e il fraseggiare lo ascoltiamo espressivamente libero. Ma soprattutto limpidissima ci appare la digitazione del contrappunto. Un percorso vertiginoso nelle profondità della musica intesa come pensiero, e non solo come feconda fonte di emozioni. Non mancano, certo, anche le emozioni. Ma il percorso conduce altrove. All’essenza, forse, della musica: che non è solo emozione, ma nemmeno solo razionalità. Bensì un percorso verso la congiunzione di sentimento e ragione.
http://dionysos41.blogspot.it/2016/12/la-lunga-strada-tracciata-da-johann.html

Marco Cicogna
Audiophile Sound, Dicembre 2016

Incisione di alto livello.
 

Alfredo Di Pietro
Non Solo Audiofili, Dicembre 2016
Egregie doti tecniche, squisita sensibilità e cultura si fondono perfettamente con la sua personalità. […] Ecco perché appassiona la convinzione, la determinazione con cui suona questo pianista, avvince l'onestà intellettuale che dimostra nell'approcciarsi a queste non facili pagine.
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/AroundBachMassimoGiuseppeBianchi/tabid/490/Default.aspx

Richard Bratby
Gramophone, April 2016
Pianist Massimo Giuseppe Bianchi unleashes great cascades of tone at Castelnuovo-Tedesco's more grandiloquent climaxes© 2013 Gramophone

Julian Haylock
The Strad, October 2013
This is music that is by its very nature interpretatively elusive, yet this fine duo succeeds in exploring Ghedini’s introspective sound worlds with remarkable unanimity of spirit, most notably at the lower end of the dynamic spectrum. © 2013 The Strad

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Remy Franck
Pizzicato, October 2013
Both interpreters are sworn by hundred percent on each other and play devotedly, with gripping expressiveness in the more introspective as well as in the fervently virtuoso movements. A convincing plea in favor of a repertoire deserving to be discovered. © 2013 Pizzicato

 Jed Distler
Gramophone, September 2013
An unusual, welcome and valuable disc. © 2013 Gramophone

Elaine Fine
American Record Guide, September 2013
The playing is excellent, and it is very well recorded. © 2013 American Record Guide

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Cesare Fertonani
Amadeus, September 2013
The performances show clearly the musical formal construction, always most accurate, the melodic suggestions whose lyrical value touch different inflexions including a more relaxed cantabile feel (for instance in the second of the “Due Poemi”), contrapuntal articulations and the richness of the harmonic language with an admirable dedication towards the most intimate reasons of Ghedini’s music”. © 2013 Amadeus

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Juan Carlos Moreno
Ritmo, November 2013
Estamos, en fin, ante unas obras a las que no sólo merece la pena acercarse sino que despiertan también el deseo de conocer más composiciones de este creador. © 2013 Ritmo

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Alessandro Turba
Musica, July 2013
An inalterable, compact duo, flexuous in phrasing and polished in the recording – with seismographic sensibility – of the not infrequent ‘white-heat quivers’ that shake their measured passion and their ductile frameworks.© 2013 Musica
Complete Piano Music by Giorgio Federico Ghedini - Massimo Giuseppe Bianchi, piano Naxos

 Piero Rattalino
Musica, May 2011
Extremely exact and expressive performances which enable us to understand several things about one of the greatest Italian composers of the twentieth century.

 Riccardo Risaliti
Musica, March 2011
Bianchi plays in an extremely convincing manner, with style, poetic sense, structural control, a beautiful tone … and executes an important piece in the history of Italian twentieth-century pianism.

 Jack Sullivan
American Record Guide, May 2011
Massimo Giuseppe Bianchi plays these youthful, pleasant miniatures with simple grace and intelligence. The recording, made in Perugia, is warm and inviting.

 Laima
WRUV Reviews, December 2010
Gracious and elegant. Play all!

 Robert R. Reilly
InsideCatholic.com, November 2010
These world-premiere recordings use scores given by the composer’s daughter, Maria Grazia Ghedini, who writes, “As I listened to these pieces being played by Massimo Giuseppe Bianchi, I was reminded of something my father once said: ‘This is my credo: music is not a passing fashion, it is everlasting…As society becomes ever more technical, there is a great need for genuine sentiment, which is why music too must be animated, at its core, by a dramatic, romantic impulse…only thus can all its magic be conveyed.’” I hope this is a sign that his chamber and orchestral music will also be recorded.

 David Denton
David’s Review Corner, November 2010
Massimo Giuseppe Bianchi is a technically brilliant soloist, and obviously a dedicated Ghedini champion.

 Robert R. Reilly
Catholic News Agency, July 2011
At the end of last year, I was happy to announce the release of Vol. 1 [8.572329] in the Naxos survey of the complete piano music of Giorgio Federico Ghedini (1892&–1965), beautifully played by Massimo Giuseppe Bianchi.

Jonathan Woolf
MusicWeb International, April 2011
Things are spare, purged of uneasy gestures, concentrating on the essence of things. It is consequently a moving and in many ways absorbing work, and is played with all necessary seriousness and simplicity by Bianchi. Indeed Bianchi proves throughout, in a thankfully well recorded acoustic, that he has a full measure of the writing, early and middle-late, and the imagination and tact to convey it to the listener.

 Byzantion
MusicWeb International, March 2011
Pianist Massimo Giuseppe Bianchi is more than equal to the challenges thrown up by Ghedini’s imagination.

 Infodad.com, February 2011
His most extended work for solo piano, the Sonata in A-flat (1922), is highly coloristic and rhythmically complex; it is a highlight of Massimo Giuseppe Bianchi’s fine performances on a new Naxos CD.

 David Denton
David’s Review Corner, January 2011
As I commented in the earlier disc, Massimo Giuseppe Bianchi is a most assured advocate who adds charm and technically brilliance as required.

 Sorprende allora la misura in cui la scelta interpretativa radicale di Bianchi permetta di osservare da vicino come Bach non perda la sua identità, ma pure si presti a mutare, a mostrarci un altro volto nell'essere sé e altro da sé